Kundsupport tillgänglig Mån–Fre: 08:00–18:00. | Lör-Sön: 11:00 -17:00

Kontakta oss på 010-161 51 15 | info@drott24.se

Allmänna villkor - företag

Allmänna leveransvillkor

Senast uppdaterat: 2024-12-17

Drott24 AB, org. nr 559060–4319 Drott24, tillhandahåller, städtjänster och leveransservice till företag och organisationer.

Dessa allmänna villkor gäller mellan Drott24 och Kunden när en beställning av Tjänsterna görs av Kunden, antingen via avtal, beställning på hemsidan, per telefon eller via e-post. Villkoren utgör det avtal som reglerar Drott24:s och Kundens rättigheter och skyldigheter vid utförande av Tjänsterna.

1. AVTAL OCH BESTÄLLNINGAR

1.1 Avtals ingående
Avtalet mellan Drott24 och Kunden träder i kraft när Kunden bekräftar sin beställning via e-post, telefon eller genom att underteckna ett separat avtal. Avtalet kan även bekräftas genom annan skriftlig bekräftelse från Drott24.

1.2 Tjänsterna
De specifika Tjänster som Drott24 tillhandahåller, samt priser och villkor för dessa, framgår av avtalet eller en separat orderbekräftelse. Om inga specifika priser har avtalats gäller Drott24:s aktuella prislista vid beställningstillfället.

2. KUNDENS ÅTAGANDEN

2.1 Tillgång och information
Kunden förbinder sig att ge Drott24 tillgång till de lokaler och den utrustning som behövs för att kunna utföra Tjänsterna enligt avtal. Kunden ska även tillhandahålla all nödvändig information för att utförandet av Tjänsterna ska kunna genomföras korrekt och effektivt.

2.2 Ansvar för material
Kunden är ansvarig för att tillhandahålla allt material som krävs för att utföra Tjänsterna, om inget annat avtalats. Om Drott24 tillhandahåller material kan dessa debiteras separat.

2.3 Säker arbetsmiljö
Kunden ska säkerställa att den arbetsmiljö där Tjänsterna ska utföras är säker och lämplig för Drott24:s personal att arbeta i.

3. DROTT24:s ÅTAGANDEN

3.1 Utförande av tjänster
Drott24 ska utföra de beställda Tjänsterna på ett professionellt och fackmannamässigt sätt i enlighet med avtalet och gällande lagar och förordningar.

3.2 Tjänster genom personal eller underleverantörer
Drott24 har rätt att anlita personal eller underleverantörer för att utföra Tjänsterna, och Drott24 ansvarar fullt ut för arbetet som utförs av dessa.

4. PRISER OCH BETALNING

4.1 Priser
Priser för Tjänsterna framgår av avtalet eller en separat orderbekräftelse. Om inget specifikt pris har avtalats gäller Drott24:s aktuella prislista vid beställningstillfället.

4.2 Betalningsvillkor
Betalning ska ske enligt de betalningsvillkor som framgår av fakturan. Om inget annat anges sker betalning senast 30 dagar efter fakturadatum. För fakturor som inte betalas i tid tillkommer dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635).

4.3 Fakturering
Drott24 förbehåller sig rätten att fakturera för utförda Tjänster i efterskott eller på förhand beroende på avtalad betalningsstruktur.

5. AVBOKNING OCH OMBOOKNING

5.1 Avbokning och ombokning
Kunden har rätt att avboka eller omboka Tjänster enligt de villkor som framgår av avtalet. Vid avbokning senare än 1 dagar före den planerade tjänsteutförandet debiteras en avbokningsavgift motsvarande 100 % av det överenskomna priset.

5.2 Återbetalning av betalningar
Vid avbokning enligt avtalet och där Tjänsterna redan har betalats kommer Kunden att återfå beloppet i enlighet med de överenskomna villkoren.

6. GARANTI OCH REKLAMATION

6.1 Garanti
Drott24 garanterar att de utförda Tjänsterna lever upp till de krav som anges i avtalet och utförs fackmannamässigt. Garantin gäller under en period av 14 dagar från det att Tjänsten har utförts.

6.2 Reklamation
Kunden ska omgående meddela Drott24 om några fel eller brister upptäcks efter utförandet av Tjänsterna. Reklamation ska göras inom 3 dagar efter att felet upptäckts.

7. ANSVAR OCH ANSVARSBEGRÄNSNING

7.1 Ansvar
Drott24 ansvarar för direkt skada som orsakats av fel i utförandet av Tjänsterna. Drott24 ansvarar dock inte för indirekta skador, förlorad vinst eller andra följdskador som kan uppstå på grund av fel i Tjänsterna.

7.2 Ansvarsbegränsning
Drott24:s totala ansvar för skador ska vara begränsat till ett belopp motsvarande det totala belopp som Kunden har betalat för de Tjänster som orsakat skadan.

8. FORCE MAJEURE

8.1 Force majeure
Drott24 ansvarar inte för förseningar eller underlåtenhet att utföra Tjänster på grund av omständigheter som ligger utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, strejker eller andra händelser av force majeure.

9. AVTALSTID OCH UPPSÄGNING

9.1 Avtalstid
Avtalet gäller tills vidare, om inte annat särskilt avtalats, och kan sägas upp av endera parten med en uppsägningstid om 6 månader.

9.2 Uppsägning
Vid väsentligt avtalsbrott har endera parten rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan.

10. PERSONUPPGIFTER

10.1 Behandling av personuppgifter
Drott24 behandlar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och integritetspolicy. För mer information om hur personuppgifter behandlas, vänligen se vår [Integritetspolicy].

11. TVIST OCH LAGVAL

11.1 Tvist
Om tvist uppstår mellan parterna ska parterna i första hand försöka lösa tvisten genom förhandlingar. Om en lösning inte kan uppnås ska tvisten avgöras av svensk allmän domstol, med Stockholms tingsrätt som första instans.

11.2 Lagar
Dessa Villkor regleras av svensk lag.