Trappstädning - Boka direkt

Vi sköter din trappstädning med skräddarsydda tjänster till ett bra pris.

Hur går det till?

Kontakta oss

Klicka på kontakta oss eller fyll i formuläret längre ner på sidan. En av våra säljare kontaktar sedan dig och gör en kundanalys.

Platsbesök

Här kommer vi ut till dig som kund för att förstå och identifiera era behov. Därefter presterar säljaren en offert till dig som ansvarig.

Genomförande

När ni accepterat vår offert är det dags att kicka igång. Vår personal kommer till era lokaler enligt överenskommelse och levererar en professionell samt auktoriserad tjänst.

Vad ingår i vår trappstädning?

Att hinna städa trappor eller större allmänna utrymmen är kanske inte er första prioritet. Låt oss ta hand om er trappstädning så ni kan fokusera på er kärnverksamhet och få en trevligare miljö.

  • Sopar & våttorkar alla golv och utrymmen vid trappor, källargångar & korridorer.
  • Sopnedkastluckor avtorkas vid behov.
  • Damm/Våttorkning av ledstänger, fönsterpartier i entré/gårdsportar, fönsterbräden, element, golvsocklar och informationstavlor.
  • Rengöring av och under skrapmattor samt borttagning av vattenlösliga fläckar upp till 1,8 cm borttages.
  • Sopas/Våttorkas från översta våningsplan till nedersta trappsteg.
  • Ledstänger avtorkas, glaspartier i entré/gårdsportar avtorkas namn samt.
  • Informationstavlor avtorkas fönsterbräden, element, golvsocklar, avtorkas.
  • Rengöring av/under skrapmattor, vattenlösliga fläckar upp till 1,80cm borttages.

Rekommenderas att genomföras en gång per vecka.

Papperskorgar/soppåse töms ytor på och runt strömbrytare/dörrhandtag avtorkning av maskiner/torkskåp ovanpå, rengöring av galler till golvavlopp, rengöring av till och frånluftsventiler, fukttorkning av fria ytor

  • 1 ggr/vecka

Torrmoppning av golv, vattenlösliga fläckar upptill 1,80 borttages, avtorkning av dörrar

Vid större städuppdrag som kanske mer sällan beställs kan vi erbjuda:

  • Storstädning
  • Fönsterputs
  • Mattvätt
  • Golvvård

Detta görs emot en extra debitering efter avrop från uppdragsgivaren.

  • Golv sopas/våttorkas
  • Entrépartier/entréglas putsas/avtorkas
  • Skrapmattor tömmes,
  • Namn/anslagstavlor avtorkas
  • Hissglas/speglar avtorkas
  • Sopas/våttorkas
  • Sopnedkastluckor avtorkas vid behov.
  • Rengöring av belysningsarmatur i trapphus, Entréer extra om det önskas.

Rekommenderas också veckovis men till separat tilläggspris.

Så fungerar vår Trappstädning

Drott24 erbjuder städtjänster till företag i Stockholm och hela Mellansverige tack vare våra lokalkontor. Vi hjälper till med allt som rör er trappstädning, källarutrymmen och allmänna ytor. 

Tack vare vår kompetenta personal som alltid kommer i tid och med ett leende på läpparna får ni en trevligare och renare arbetsmiljö att vistas i. Kontakta oss redan idag för ett besök eller en kostnadsfri offert.

Varför anlita drott24?

Kollektivavtal

Alla vår personal är anslutna till Kommunals kollektivavtal.

Nöjd kund-garanti

Arbetet är inte klart förrän du är nöjd. Därför erbjuder vi dig kund-garanti.

Erfaren personal

Vår personal har lång erfarenhet och är utbildade inom yrket.

Säkerhetskontroll

All vår personal bakgrundskollas, har arbetstillstånd och Service-ID:n från Almega.

Försäkringar

Vi har både ansvars- och personalförsäkringar genom If och Fora.

ISO-Certifierade

Vi är certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet) och ISO 14001 (miljö).

Trygg trappstädning i Stockholm

DE BÄSTA VILLKOREN

Våra anställda har lång erfarenhet och goda villkor. Det ger er som kund det bästa resultatet.

PERSONLIGT STARTMÖTE

Vid vårt personliga möte går vi igenom uppdraget tillsammans och vad samt när vi skall genomföra det.

STÄDMEDEL INGÅR

I vårt uppdrag med trappstädning ingår de städmedel som krävs för att det skall bli skinande rent i er trapp!

DIN STÄDNING KAN BÖRJA!

Vi genomför trappstädning på utsatt dag och tid, löpande eller tillfälliga uppdrag.

Hur går det till?

Vi förstår att varje kund har sina unika behov för just sin lokalvård. Redan i anbudsskedet upprättar vi en databas som vi kallar Kundfakta. I den samlar vi all information (ritningar, städinstruktioner, priser, överenskommelser osv) som berör dina behov – allt för att vår tjänst ska bli så skräddarsydd som möjligt! Kundfakta uppdateras sedan löpande under kontraktsperioden, även vid minsta detalj.

Så fort du blir kund hos oss håller vi ett internt uppstartsmöte. På mötet deltar den säljare du har varit i kontakt med, samt driftledare (kontaktperson mellan dig och oss) för att tillsammans utforma uppdraget baserat på din Kundfakta. Mötet är viktigt för att alla ska bli insatta i uppdragets innebörd och era förväntningar.

Din driftledare, ansvarig inför uppstarten, ägnar större delen av sin arbetsttid hos er första tiden. Driftledaren avlastas under denna tid från övriga uppdrag och kan på så sätt säkerställa att ert byte av städleverantör till oss går så bra som möjligt. Bra kvalitet från dag 1.

Efter det interna mötet bokar vi tillsammans ett möte med dig. Mötet hålls i god tid innan uppstarten för att vi tillsammans ska kunna ge svar på eventuella frågor som kan dyka upp.

Efter överenskommelse med er får vi tillträde till lokalerna vad gäller kort, nycklar och eventuella portkoder. Behöver vi registrera oss i era system med bild görs även detta. Eventuella tystnadsplikter signeras.

Inför tillträdet ser vi till att din driftledare tillsammans med personal får en rundvandring i lokalerna (utöver den visning säljaren har fått) för att vi ska få så god kännedom om dina lokaler så tidigt som möjligt.

Efter visningen beställer vi de material som behövs för just ditt uppdrag. Om ni har särskilda krav på materialet än de ordinarie vi använder så diskuterar vi gärna kring det så länge vi håller oss inom våra ramar för kvalitet och miljö.

Vidare säkerställer vi att vår personal har det dom behöver i vårt tilldelade uppehållsrum (för lunch, rast osv).

Har ni valt att låta oss leverera förbrukningsmaterial som papper och tvål så ser vi till att beställa så att det alltid finns hemma och fyller på i rätt behållare. Vi debiterar bara det ni förbrukar.

Vi tar fram tydliga städinstruktioner för just ditt uppdrag som vår personal sedan använder som arbetsschema. Dessa får även ni kopior på och kan göra dem tillgängliga internt för att alla ska veta vad som ska städas och när.

Vi rekryterar ditt team och ser till att de får allt de behöver inför uppstarten. Oftast sker rekryteringen i en kombination av extern och intern personal.

Under de två första avtalsveckorna utökas din ordinarie personalstyrka med extra personal enligt vårt Uppstartsgaranti, allt för att du ska uppleva bra kvalitet från första avtalsdagen.

Inför starten bjuds all inblandad personal in, inklusive din driftledare, för en gemensam fika på vårt kontor i syfte att stärka gruppkänslan.

Första dagen! Uppdraget startar och alla ovanstående moment ska vara klara tills dess.

Den första skriftliga kvalitetskontrollen görs under andra veckan efter uppstart. Därefter följer täta kontroller en tid framöver – återigen för att säkerställa kvaliteten och din nöjdhet. Kvalitetskontrollerna fortsätter sedan löpande enligt vad vi avtalar med dig. Vanligtvis handlar det om 4 till 12 gånger per år, beroende på lokalerna.

Ett första kundmöte hålls inom de tre närmaste veckorna från och med start. Vid mötet deltar din driftledare och tidigare säljare för att säkerställa att allting fungerar som det ska och att du är nöjd.

Därefter hålls kundmöten löpande en gång per månad.

Referenser fås på begäran går också bra att besöka några av våra objekt för att få en bild av hur vi levererar trapphusstädning.

Dags att komma igång?

Fyll i formuläret för en kostnadsfri offert eller för att veta mer om våra tjänster