• 08-1200 2100
  • DutchEnglish
×

Get Social Media

DutchEnglish

Om oss

Om Oss

Drott24 är ett helhetskoncept för både fysiska och juridiska personer.

Vi har en bred och lång erfarenhet av facility servicetjänster till företag och organisationer samt tjänster till dig som privatperson och ditt hem.
Vi finns för dig som privatperson när du t ex behöver hjälp med hemstädning, flyttstädning, vår-och höststädning eller städning inför en visning. Vi finns också till ert stöd när ni ska ha en fest och behöver serveringspersonal eller om mor och far ska ut på galej en kväll har vi en tjej eller kille som kan vara den perfekta barnvakten.

För företagare har vi alla typer av servicetjänster som företaget kan behöva för att hålla ordning i företagets lokaler. De är allt från vaktmästartjänster, lokalvård, golvvård, fönsterputs eller om företaget ska flytta tar vi ansvaret för både flytten och städning av den nya och gamla lokalen.

Vi har en särskild erfarenhet från att leverera våra tjänster till fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Tyngdpunkten ligger på att hålla snyggt och rent i trapphus, källare, tvättstugor och andra gemensamma ytor, men vi har även tjänster för utomhusmiljön så som krattning och städning av gångar och andra utomhusmiljöer samt snöröjning av vägar och tak.

Då vi först är nöjda då ni som kund är nöjd -erbjuder vi alla våra tjänster med en nöjd Kundgaranti. Garantin innebär att om du inte är nöjd åtgärdar vi det inom 36 timmar.

Hemservice

När du vill pröva oss inleder vi alltid vår relation med ett besök hos er. Ni beskriver vad ni vill ha hjälp med och vi tar fram en skräddarsydd lösning för er. Vi dokumentera önskemål i städbeskrivningen så att det är enkelt att följa samma rutiner. Kanske vill du att vi ska ombesörja att mattor tvättas, att vi bäddar nytt i sängar eller kanske vill få blusar och skjortor strukna –bara berätta och vi ordnar det. Vår mission är att underlätta er vardag och ge er mer utrymme till att umgås med nära och kära.Vi levererar er en tjänst men har förståelse för er som kund att ni vill känna trygghet och inte ha flera personer som kommer till er. Därför blir det en person som kommer till er men samtidigt har vi alltid en eller två personer som finns som ”back up”vid t ex sjukdom eller semester. Alla våra anställda är utbildade i Drott24-konceptet och därför sker vår service på ett likartat sätt från alla våra medarbetare. På vår hemsida kommer ni snart kunna se exempel på hur vi utför vår hemservice.

Abonnemang

Du som kund kan med fördel teckna ett abonnemang. Det innebär att du betalar en fast summa varje månad för de städtillfällen vi kommit överens om. Med abonnemang får du lägre pris än om du skulle betala städningen löpande per tillfälle. Om du skulle behöva boka om eller av boka, så har du möjlighet att göra det senast 3 arbetsdagar före städtillfället, om du vill få ditt städtillfälle till godo. Det ligger då kvar i din tidsbank och kan användas vid ett annat tillfälle.
Du kan maximalt spara tre städtillfällen i tidsbanken. De innestående timmarna kan också användas till andra tjänster, som utökad städning, storstädning och fönsterputs.Det kan dock endast användas till dina behov och inte till tjänster för annan person.

Att bli kund

Vi börjar som ovan med ett hembesök hos dig för att prata om vilken hjälp du vill ha. Detta hembesök är givetvis kostnadsfritt och utan krav på att teckna avtal med oss.
När vi startar upp hos dig får du ett städkitt med lite städutrustning. Våra städmedel är märkta med Bra miljöval och fylls på när de tar slut. Om du vill att vi använder era egna medel är det bra om dem har märkningar som Bra miljöval eller annan likställd klassificering. Vi använder din egen dammsugare. Vill du att vi införskaffar en dammsugare för er kan vi göra det till förmånligt pris.
Vi inleder alltid din regelbundna hemstädning med en grundlig storstädning. För att hålla bästa kvalitén på städningen önskar vi att det sker en storstädning på våren och en på hösten.

Kollektivavtal

Våra anställda omfattas givetvis av kollektivavtal – en given förutsättning för att skapa trygghet för er som kund och för oss att få engagerade och nöjda medarbetare.

Facility servicetjänster

Vårt mål är att vara företagens första val inom Facility servicetjänster och gör detta genom att sträva efter att vara en av de bästa servicepartnerna på marknaden. Efter mångårig erfarenhet har vi förskaffat oss god kännedom och kompetens om de krav och förväntningar som ställs från våra kunder.
Personlig kontakt är en byggsten i ett långvarigt samarbete och därför får alla våra kunder en personlig kontaktperson.
Vår affärsmodell bygger på korta bindningstider och en hög kundnöjdhet. Nöjda kunder stannar kvar och har inget behov av att fundera på om gräset är grönare på andra sidan.Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt val av serviceföretag och därför erbjuder vi alla våra kunder en nöjd kundgaranti.
Vår personal omfattas självfallet av kollektivavtal då vi ser att det är en given förutsättning för att skapa trygghet för er som kund och för oss att få engagerade och nöjda medarbetare.